ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

افزایش سلامت سایت وردپرسی با چند روش ساده

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

در نسخه جدید وردپرس یک ویژگی به این سیستم مدیریت محتوا برای بررسی سلامت سایت اضافه شد. ما در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را برای افزایش سلامت سایت وردپرسی معرفی کنیم. شما باید به‌عنوان یک مدیر سایت به میزان سلامت سایت خود اهمیت ویژه‌ای دهید چراکه سلامت سایت در نحوه عملکرد سایت تأثیر بسزایی دارد.

 

نحوه افزایش سلامت سایت

خب بسیاری از افرادی که سایت وردپرسی را مدیریت می‌کنند نمی‌دانند از چه طریقی باید به سلامت سایت خود دسترسی داشته باشند که ما در اینجا برای شما بصورت کامل توضیح خواهیم داد. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که سلامت سایت درواقع با استفاده از تست‌های مختلف مشکلات سایت و عملکرد سایت شما را بررسی و شناسایی می‌کند. برای دسترسی به این مورد باید مسیر پیشخوان» ابزارها» سلامت سایت را طی کنید و بر روی این گزینه کلیک کنید.

افزایش سلامت سایت وردپرسی با چند روش ساده

زمانی‌که وارد این صفحه می‌شوید می‌توانید نمره سلامت سایت خود را مشاهده کنید. در زیر این نمره برای شما دلایل ضعف سلامت آورده شده است که می‌توانید آنها را مدیریت کنید و مواردی که باعث ضعف عملکردی شما شده است را از بین ببرید.

 

افزایش سلامت سایت چه اهمیتی دارد؟

خب همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم سلامت سایت بر روی سایت شما آزمایشاتی اعمال می‌کند و مواردی که درروند سایت شما خلل ایجاد کرده‌اند را شناسایی می‌کند و برای شما به‌نمایش درمی‌آورد.

 

سلامت سایت به شما کمک می‌کند یک سایت حرفه‌ای بدون هیچ مشکلی داشته باشید و بتوانید سایت خود را بهینه‌سازی کنید ازاین‌جهت اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین شما باید تمام تلاش خود را در پیش بگیرید تا نمره 100 در این ابزار دریافت کنید.

 

موارد بسیاری هستند که به شما کمک می‌کنند سلامت سایت خود را افزایش دهید که ما سعی کردیم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما بیاوریم. پس اگر می‌خواهید سلامت سایت خود را افزایش دهید با ما همراه باشید.

 

به‌‌روز‌‌رسانی وردپرس خود را فراموش نکنید!

اگر شما سایت خود را با وردپرس راه‌اندازی کرده باشید مسلماً از این موضوع خبردارید که وردپرس هر از چند گاهی آپدیت جدید ارائه می‌کند. در این آپدیت‌ها نه تنها ویژگی‌های جدیدی به وردپرس اضافه می‌شود بلکه امنیت سایت شما را نیز بالاتر می‌برد.

 

از آپدیت وردپرس خود نترسید! هیچ اتفاقی برای سایت شما نخواهد افتاد. با خیال راحت وردپرس خود را آپدیت کنید و سلامت سایت وردپرسی خود را بیشتر کنید.

 

از آخرین نسخه PHP استفاده کنید.

خب همان‌طور که می‌دانید PHP یک زبان برنامه‌نویسی است که در طراحی وردپرس از این زبان استفاده‌شده است. اینکه شما از آخرین نسخه PHP استفاده کنید کارایی شما را چند برابر می‌کند.

 

وردپرس به‌صورت مرتب افزونه‌های جدیدی برای استفاده در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و اگر شما از آخرین نسخه PHP استفاده نکنید و بخواهید یکی از این پلاگین‌های جدید را بر روی سایت خود نصب کنید ممکن است با مشکل مواجه شوید.

 

توجه داشته باشید که شرکت هاستی که از آن استفاده می‌کنید این قابلیت را دارد که PHP سایت شما را به‌روزرسانی کند.

 

افزونه‌‌ها و قالب‌‌های سایت خود را مرتبا بروزرسانی کنید.

طراحان افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس نیز مرتباً آپدیت جدید ارائه می‌کنند، آن‌ها تمام تلاش خود را در پیش می‌گیرند تا مشکلات افزونه‌ها و قالب‌ها را رفع کنند و بتوانند ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند. معمولاً در نسخه‌های آپدیت‌شده مشکلاتی که ممکن است قبلاً با آن مواجه شده باشید رفع می‌شود.

 

به شما توصیه می‌کنیم به‌محض ارائه آپدیت از سوی طراح افزونه و قالب سایت خود را به‌روزرسانی کنید تا باعث افزایش سلامت سایت خود شوید.

 

با مراجعه به قسمت افزونه‌های پیشخوان لوکال هاست خود می‌توانید متوجه شوید آیا نسخه جدید از این پلاگین در دسترس است یا خیر. برای آپدیت کردن پوسته نیز باید از قسمت نمایش به بخش قالب رفته و آن را آپدیت کنید.

 

Debug وردپرس را غیرفعال کنید.

دیباگ‌ها یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی هستند که می‌توانند به شما درزمینه عیب‌یابی مشکلات سایتتان کمک کنند اما در این مورد به‌خصوص به شما توصیه می‌کنیم برای سلامت سایتتان این گزینه را در وردپرس غیرفعال کنید.

 

اگر Debug ها در سایت شما فعال باشد ممکن است شما را با ارورهای فراوانی مواجه سازد که در تجربه کاربری بسیار مؤثر است، ازاین‌جهت پیشنهاد ما به شما این است اگر درحال‌توسعه سایت خود هستید این مورد را فعال کنید اما زمان پایان کار حتماً دیباگ را غیرفعال کنید. به‌بیان‌دیگر درست است که Debug ها فواید زیادی دارند اما بهتر است روی سایت‌های زنده غیرفعال باشند. آموزش غیر فعال کردن دیباگ وردپرس

 

SSL / HTTPS را روی وردپرس خود نصب کنید

همان‌طور که می‌دانید امنیت سایت موضوع بسیار حائز اهمیتی است و شما باید امنیت سایت خود را تأمین کنید، SSL یکی از مواردی است که باعث بالا رفتن امنیت سایت شما می‌شود. اگر دقت کنید در کنار آدرس برخی از سایت‌ها رد مرورگرها یک آیکون قفل وجود دارد که به‌این معنی است که این سایت‌ها از SSL استفاده می‌کنند.

افزایش سلامت سایت وردپرسی با چند روش ساده

به یاد داشته باشید که این ابزار علاوه بر تأثیر در میزان سلامت سایت شما بر میزان سئو نیز تأثیر بسزایی دارد و باعث افزایش سئو سایت می‌شود. همچنین شما برای جابجایی از HTTP به HTTPs به SSL نیاز دارید.

 

قالب و افزونه‌‌های بلااستفاده را از سایت خود حذف کنید.

درسته که وردپرس این قابلیت را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید هر تعداد افزونه و قالب را نصب داشته باشید اما در صورتی که این افزونه‌ها از کد نویسی خوبی برخوردار باشند. افزونه‌ها می‌توانند حجم بسیار زیادی از حافظه سایت شما را اشغال کنند و سرعت سایت شما را کاهش دهند.

 

البته افزونه‌ها تا زمانی که بر روی سایت شما غیرفعال باشند مانعی برای سایت شما ایجاد نخواهند کرد و عملاً تأثیر چندانی بر عملکرد سایت ندارند. بااین‌وجود پیشنهاد می‌کنیم افزونه‌های غیرفعال سایت خودتان را حذف کنید. این افزونه‌ها علاوه بر اشغال فضای هاست شما، مشکلاتی نظیر امکان وجود فایل‌های مخرب را دارند.

 

به روزرسانی های خودکار وردپرس را فعال کنید.

به‌روزرسانی‌های خودکار یکی از قابلیت‌های وردپرس می‌باشد. اگر می‌خواهید میزان سلامت سایت خود را چند برابر کنید باید به‌صورت منظم وردپرس خود را به‌روزرسانی کنید. البته شما این امکان را دارید که به‌روزرسانی خودکار وردپرس سایت خود را غیرفعال کنید و خودتان به‌صورت دستی این کار را انجام دهید.

 

شما قادرید این کار را با استفاده از یک پلاگین به‌روزرسانی خودکار و یا افزودن کد به پوشه wp-config.php انجام دهید. به‌روزرسانی‌های وردپرس همراه با آخرین نسخه‌های امنیتی همراه است که در تأمین امنیت سایت شما تأثیر بسزایی دارد.

 

پس به یاد داشته باشید که به‌روزرسانی‌های خودکار سایت خود را فعال کنید تا سایتتان به‌موقع و به‌صورت کاملاً ایمن آپدیت شود.

 

وردپرس بتواند کارهای برنامه‌‌‌‌ریزی شده را انجام دهد!

وردپرس برای کارهای برنامه‌ریزی شده را با استفاده از یک سیستم به اسم cron jobs انجام می‌دهد. به‌صورت پیش‌فرض وردپرس شما نیاز به انجام کارهای برنامه‌ریزی شده دارد ازجمله این کارها می‌توان به‌روزرسانی‌های وردپرس را نام برد.

 

برخی مواقع ممکن هست این مشکل از سمت هاست شما باشد. پس باید مطمئن شوید این ویژگی بصورت کامل کار می‌کند.

 

برای بهبود میزان نمره سلامت سایت خود نیاز دارید که مطمئن شوید وردپرس شما کارهای برنامه‌ریزی شده را به‌خوبی می‌تواند انجام دهید.

 

در انتخاب هاست خود دقت کنید!

مهم‌ترین عاملی که در میزان سلامت سایت شما تأثیر دارد هاستی است که برای سایت خود انتخاب می‌کنید، این موضوع به‌قدری حائز اهمیت است که می‌تواند سرنوشت کسب‌وکار شما را تغییر دهد.

 

انتخاب‌هاست می‌تواند باعث پیشرفت و یا شکست شما شود، بنابراین اگر شما یک‌هاست نامناسب برای سایت خود در نظر بگیرید باعث می‌شوید عملکرد سایتتان ضعیف شود. درواقع شما با انتخاب یک‌هاست بااعتبار بالا کسب‌وکار خود را بر روی بستر قدرتمندی خواهید ساخت.

 

هاست‌هایی که از اعتبار بسیار پایینی برخوردار هستند از نرم‌افزارهای بسیار قدیمی استفاده می‌کنند و از تمامی ماژول‌های PHP استفاده نمی‌کنند، به همین جهات کاربران این هاست‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهند شد.

 

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب‌هاست خود دقت زیادی داشته باشید و از بهترین‌هاست استفاده کنید، چراکه این موضوع نه تنها باعث بهبود عملکرد سایتتان می‌شود بلکه شما با انتخاب یک‌هاست معتبر میزان سلامت سایت خود را چند برابر خواهید کرد.

 

از آخرین نسخه MySQL یا MariaDB استفاده کنید.

وردپرس به‌صورت پیش‌فرض از نرم‌افزارهای مدیریت پایگاه داده مانند MySQL و MariaDB استفاده می‌کنند. درواقع محتوای سایت شما بر روی همین پایگاه‌های داده ذخیره می‌شود ازاین‌جهت استفاده از آخرین نسخه این نرم‌افزارها بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

 

اگر شما از آخرین نسخه MySQL و MariaDB استفاده کنید می‌توانید از ذخیره اطلاعات سایت خود خیالتان راحت باشد. شما باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما آخرین نسخه MySQL و Maria را اجرا می‌کند. با جابجایی به برگه اطلاعات در سلامت سایت می‌توانید اطلاعات مربوط به نسخه نرم‌افزار پایگاه داده خود را پیدا کنید و در صورتی که آخرین نسخه نیست آن را آپدیت کنید. برای آپدیت کردن این نرم‌افزارهای پایگاه داده باید از میزبان‌هاست خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

 

REST API را فعال کنید.

REST API یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی وردپرس است که از نسخه 4.4 به وردپرس اضافه شد. درواقع یک رابط برنامه‌نویسی است که به‌عنوان یک نرم‌افزار در وردپرس استفاده می‌شود.

 

بسیاری از دارندگان سایت‌های وردپرسی برای محافظت از وب‌سایت‌های خود در برابر حملات هکرها، REST API را غیرفعال می‌کنند. درست است که غیرفعال کردن این مورد ممکن است از سایت شما حمایت کند اما به یاد داشته باشید که این موضوع ممکن است در میزان پایین آمدن نمره سلامت سایت شما تأثیر بدی داشته باشد و باعث کاهش آن شود.

 

یکی از دلایلی که شما باید REST API را در سایت خود فعال داشته باشید این است که برای استفاده برخی از افزونه‌ها به این موردنیاز دارید و باید حتماً استفاده باشد تا بتوانید از آن پلاگین استفاده کنید.

 

مطمئن شوید که ماژول‌‌های PHP مورد نیاز نصب شده باشند.

شما این امکان را دارید که زبان برنامه‌نویسی PHP را خودتان را با استفاده از ماژول‌ها و پسوندهای PHP گسترش دهید. همیشه توصیه می‌شود برای اینکه سایتتان عملکرد بهتری داشته باشد از چندین ماژول بر روی سایت خود استفاده کنید.

 

اگر ماژول‌های PHP موردنیاز بر روی سایت خود نصب‌شده باشد نمره سلامت سایت شما بهبود پیدا خواهد کرد.

 

وردپرس یک لیست از برنامه‌های افزودنی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از این موارد برای سایت شما ضروری هستند و برخی دیگر فقط توصیه شده‌اند و داشتن آن‌ها لزوماً اجباری نیست.

 

خب آگه قصد دارید میزان نمره سلامت سایت خودتان را بالا ببرید باید موارد ذکرشده را رعایت کنید و شاهد بهبود نمره سلامت سایت خود باشید. اگر شما موارد بالا را به‌صورت گام‌به‌گام جلو بروید خواهید دید که سایت شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

امیدواریم این مقاله به شما برای افزایش سلامت سایت وردپرسی کمک کرده باشد. موفق و پیروز باشید. 🙂

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=48281
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
6,252نمایش عنوان دسته در وردپرس تاریخ : 2019/02/14
6,868معرفی بهترین افزونه‌های کش وردپرس تاریخ : 2019/11/8
24,450دانلود قالب وردپرس ویوا دانلود تاریخ : 2015/02/23
5,280ویرایش استایل اولین پست در وردپرس تاریخ : 2019/05/9
16,266قالب نمونه کار بسیار زیبا به صورت گالری تاریخ : 2013/12/19
10,455همگام سازی بوت استرپ با فرم تماس 7 تاریخ : 2017/09/6
13,893حذف و بهینه سازی دیتابیس وردپرس با افزونه WP-Sweep تاریخ : 2017/04/30
12,036ساخت نقشه در وردپرس با افزونه HTML5 Maps تاریخ : 2019/12/28
11,632قرار دادن پروفایل شبکه های اجتماعی در گوگل تاریخ : 2018/04/20
15,122دانلود قالب عروسی moreno برای وردپرس تاریخ : 2013/11/22
15,686افزونه وردپرس بررسی رتبه کلمات کلیدی Rankie فارسی تاریخ : 2016/05/10
20,047ارسال خودکار مطالب وردپرس به شبکه‌های اجتماعی با Blog2Social تاریخ : 2017/04/20
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file