ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

چگونه بهترین نام سایت را انتخاب کنیم؟!

سئو , آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند

قبل از راه اندازی و طراحی وبسایت اولین قدم انتخاب نام سایت هستش که در واقع اسم دامنه مهمترین قدم شروع کسب و کار اینترنتی هستش چرا که اسم سایت در واقع محل کسب و کار شما هستش.

 

چگونه بهترین نام سایت را انتخاب کنیم؟!

 

اگر اسمی که برای سایت تون انتخاب می کنید کوتاه و با معنی باشه مطمئنا همیشه در یاد مشتریان تون میمونه و باعث میشه کم کم به برند تبدیل بشید اما اگر نام سایت کاملا بی ربط به موضوع سایت باشه و یا بسیار طولانی باشه شک نکنید که باعث افت سایت خواهد شد.

 

چرا انتخاب نام سایت بسیار مهم است؟!

۱- این اولین تاثیر مهم سایت است

آدرس سایت شما اولین چیزی است که کاربران با آن مواجه می شوند و طبیعتا اگر اسم سایت خوب باشد تاثیر مثبتی بر کاربر دارد و دقیقا برعکس اگر نام سایت طولانی یا غیر مرتبط باشد اثر منفی خواهد داشت.

 

۲- روی سئو تاثیر دارد

درسته که آدرس سایت تاثیر مستقیم روی سئو ندارد ولی استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نام سایت در سئو اثر مثبت خواهد داشت.البته این مورد در سایت هیا فارسی زبان کاربرد نداره چون استفاده از کلمه کلیدی فارسی در url انگلیسی فایده ای نداره ولی در کل نام دامین باید کوتاه و معنی دار باشه.

 

۳- برند شما را تعریف می کند

مسلما انتخاب نام دامین سایت باید طوری باشه که حتما با موضوع کسب و کار شما مطابقت داشته باشد تا کاربران از روی نام سایت هم بتونند به خدمات سایت شما پی ببرند.به هنوان مثال وبسایت دیوار کاملا با موضوع و خدمات این سایت رابطه مستقیم داره و این اسم سایت برای همیشه در ذهن مخاطب باقی میمونه.

 

این موارد تعداد کمی از دلایل انتخاب اسم سایت درست برای سایت هستش و در ادامه با دلایل بیشتر و مهمتر در این باره آشنا میشیم.

 

چگونه بهترین نام سایت را انتخاب کنیم؟!

۱-بهترین پسوند دامنه سایت را انتخاب کنید (net-com-ir-…)

چگونه بهترین نام سایت را انتخاب کنیم؟!

همونطور که می دونید پسوند دامنه رسمی ایران .ir هستش و این دامنه نسبت به دامنه های بین المللی بسیار ارزون تر هستش.قیمت سالانه دامنه ir فقط 4000 تومن هستش در صورتی که دامنه های بین المللی و معروف مثل com و net از ۱۳۰ هزار تومان به بالا شروع میشه.ضمن اینکه دقت داشته باشید که دامنه .com طبق تصویر بالا بیشتری محبوبیت رو بین کل سایت ها داره و اصولا پیشنهاد میشه هر دامنه ای خریداری می کنید هم ir و هم com خریداری کنید.

 

۲- نام دامنه سایت قابل فهم برای عموم باشد

زمانی که تصمیم دارید یک سایت راه اندازی کنید اول از همه باید بازار هدف تون مشخص باشه و اگر این بازار هدف اغلب عموم مردم باشند طبیعتا امکان بازدید و فروش سایت شما نسبت به سایت های تخصصی بیشتر خواهد بود بنابراین حتما سعی کنید از نام هایی برای سایت تون استفاده کنید که برای عموم مردم قابل فهم باشد.

 

به عنوان مثال نام سایت دیجی کالا یک اسم عمومی است و همه مردم متوجه منظور نام دامنه میشند.دقت داشته باشید که نام سایت شما به عنوان برند شما هستش و مردم فقط با اسم سایت شما می تونند شما رو به دیگران معرفی کنند پس همیشه حواستون باشه که از نام های نا متعارف استفاده نکنید.

 

۳- نام سایت کوتاه بسیار بهتر است

چگونه بهترین نام سایت را انتخاب کنیم؟!

طبق اطلاعاتی که از دیتابیس سایت datagenetics.com بدست اومده و در تصویر بالا مشاهده می کنید بیشترین دامنه های ثبت شده com و net در جهان با تعداد کلمات ۱۱ کاراکتر ثبت شده است و اگر دقت کنید دامنه های ۶ تا ۱۶ کاراکتری بیشترین محبوبیت را دارند.پس حواستون باشه نام سایت تون حتما کوتاه باشه و ترجیحا بین ۶ تا ۱۷ کاراکتر باشه.به عنوان مثال آدرس سایت ما 20script.ir هستش که فقط 8 کاراکتر هستش.

 

۴- مطمئن باشید که اسم سایت براحتی تایپ می شود

این مورد خب نیازی به توضیح خاصی نداره چون کاملا مشخص هستش زمانی که نام سایت براحتی قابل تایپ شدن باشه برای مثال سایت های google-instagram-yahoo-facebook و یا سایت های داخلی مثل divar-digikala-isna-varzesh3-zoomit و … رو در نظر بگیرید که علاوه بر کوتاه بودن نام دامنه براحتی هم تایپ میشن.

 

اگر نام سایت شما به طوری باشد که مجبور شوید برای کاربر اسپل کنید (تک تک حروف رو بهش بگید) مسلما این نام سایت حرفه ای و خوب نیست بنابراین سعی کنید حتما اسمی انتخاب کنید که با یک بار گفتن دامنه،مخاطب براحتی بتونه اون رو تایپ کنه و وارد سایت بشه.همین الان به ۱۰ نفر از دوستان تون نام سایت رو اعلام کنید و اگر تعدادی از این افراد از شما درخواست اسپل کردن دامنه رو کردن بدونید که اسم سایت مشکل داره و بهتره تغییر کنه.

 

۵- مطمئن شوید تلفظ نام دامنه راحت است

همینطور که نام سایت باید براحتی تایپ بشه مسلما باید تلفظش هم راحت و صریح باشه چرا که این راحتی باعث میشه که اسم سایت سر زبون ها بیفته و به نوعی تبلیغات زبانی گسترده بشه.بنابراین حتما از کلماتی در دامین استفاده کنید که قابل فهم باشه.

 

۶- از استفاده کردن اعداد و خط فاصله در دامنه سایت خودداری کنید

حتما تا حالا با سایت هایی بر خوردید که در دامنه سایت شون از اعداد و مخصوصا خط فاصله استفاده کردند.کمتر سایتی با استفاده از این موارد به رتبه اول گوگل رسیدند که نمونش سایت varzesh3.com هستش ولی به عنوان مثال فرض کنید سایت فیسبوک به صورت face-book.com نوشته میشد و تصورش هم حتی کار سختی هستش.

 

۷- به فکر سرمایه گذاری بلند مدت روی سایت خود باشید

زمانی که شما یک سایت راه اندازی می کنید اولین قدم انتخاب نام سایت است که در واقع مهمترین فاکتور کسب و کار اینترنتی شما هستش چرا که نام دامنه سایت شما هویت سایت شما هستش و به نوعی مکان و محل کسب و کار شماست.

 

اگر روزی قصد داشته باشید که نام دامنه سایت تون رو تغییر بدید برای شما عواقب زیادی در پی خواهد داشت و علاوه بر از دست رفتن هزینه و زمان زیاد باعث از دست رفتن برندینگ شما نیز خواهد شد. پس بهتر هستش از همون اول کار برای انتخاب اسم سایت خوب فکر کنید و بهترین اسم رو انتخاب کنید.

 

۸- مطمئن شوید نام دامنه قبلا استفاده نشده باشد

قبل از انتخاب دامنه سایت سری به شبکه های اجتماعی و گوگل بزنید و اسم دامین رو سرچ بزنید و از نبودن هیچگونه اثر و برندی با این نام مطمئن بشید.همچنین از این سایت https://trademarks.justia.com هم می تونید این مورد رو بررسی کنید.

 

از نام هایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفتند یا دامنه هایی که قبلا روی سایتی قرار داشتند و حالا تمدید نشدند،جدا خودداری کنید.وبسایتی که می تونید این مورد رو بررسی کنید Knowem هستش.

 

۹- از تولید کننده های نام دامنه سایت استفاده کنید

زمانی که شما هرکاری می کنید موفق به انتخاب اسم سایت خوب نمیشین پیشنهاد میکنم از سایت های آنلاین تولید کننده نام دامنه هم استفاده کنید و نتایج پیشنهادی رو به عنوان یک فرصت برای انتخاب نام سایت در نظر بگیرید.

 

می تونید از سایت های زیر برای این مورد استفاده کنید :

  • Wordoid : یکی از وبسایت های معروف برای انتخاب نام دامنه سایت است که می تونید از ستون کناری زبان،طول کاراکتر و کیفیت نام رو مشخص کنید و بهتون انواع دامنه های در دسترس رو پیشنهاد میده.
  • Lean Domain Search : سایت دوم بسیار حرفه ای تر و راحت تر هستش و فقط کافیه یکی از کلمات کلیدی مد نظرتون رو وارد کنید و سیستم بهتون کلی نام دامنه سایت پیشنهادی ارائه میده که میتونی انتخاب کنید.
  • DomainHole : سایت آخر بهترین و پیشرفته ترین سیستم پیشنهاد اسم سایت هستش که دارای ویژگی فیلتر های مختلف هم هستش و می تونید با فیلتر های مختلف به بهترین انتخاب سایت برسید.

امیدوارم این مقاله کمک خوبی باشه برای انتخاب بهترین دامنه سایت

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 سئو , آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=49426
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
36,134افزونه سئو ویدئو وردپرس Yoast Video SEO Plugin نسخه 7.11 تاریخ : 2016/03/13
15,879افزونه وردپرس سئو فارسی با WordPress SEO Premium Yoast تاریخ : 2015/03/19
29,376اسکریپت بررسی وضعیت سئو وب سایت ProRank نسخه 2.3.4 تاریخ : 2018/10/2
12,310اسکریپت بررسی وضعیت سئو سایت با SEO Monster 2 تاریخ : 2014/07/3
15,114دانلود نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت Seolize تاریخ : 2016/09/28
7,900آموزش اضافه کردن Google Optimize به وردپرس تاریخ : 2020/04/15
11,553قالب زیبا و شیک برای Et chat فارسی تاریخ : 2014/05/15
10,467اسکریپت نقد و بررسی سئو وب سایت Website Review نسخه 4.3 تاریخ : 2015/12/1
19,718قالب فروش اکانت تیک نت به صورت HTML تاریخ : 2014/05/19
12,687انتخاب کلمات کلیدی حرفه ای تر برای سئو بهتر تاریخ : 2016/07/29
19,223دانلود قالب اهل بیت برای وردپرس تاریخ : 2016/10/1
15,594دانلود نسخه نهایی قالب فارسی صحیفه Sahifa نسخه 5.5.3 تاریخ : 2016/03/31
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file