ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

ساخت صفحه سفارشی در وردپرس با قالب جداگانه برای برگه

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

حتما متوجه هستید که بسیاری از سایت‌های وردپرس آرایش متفاوتی برای برگه‌های مختلف دارند. یک برگه سفارشی به شما این امکان را می‌دهد که آرایش‌های متفاوتی در ظاهر برگه‌های مختلف داشته باشید. با ساخت صفحه سفارشی در وردپرس می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

قالب جداگانه برای برگه در وردپرس

معمولاً وب‌سایت‌ها در هر زمینه‌ای که فعالیت کنند مثل تولید محتوا تا فروشگاه و ارائه خدمات، برای جلب رضایت مشتری و برای اینکه مشتری بیشتری جذب کنند سعی می‌کنند در تاریخ‌های به‌خصوص مانند عید نوروز، سالگرد تأسیس شرکت و غیره خدمات جدیدی ارائه می‌دهدند، ازجمله تخفیف‌های شگفت‌انگیز. پس شما که مدیر سایت هستید می‌توانید برای تاریخ‌های مناسبت‌های عمومی و یا مناسبت‌هایی مربوط به شرکت و وب‌سایت خودشان خدمات جدیدی که می‌خواهید به کاربرانتان ارائه دهید را در قالب یک برگه جدید اطلاع‌رسانی کنید.

 

برای اینکه راحت‌تر متوجه شوید اجازه دهید یک مثال بزنیم. به‌عنوان‌مثال سایت خودمان، بیست اسکریپت برای روز جمعه سیاه یک صفحه سفارشی جدید ایجاد کرده بودیم تا به شما همراهان همیشگی بیست اسکریپت اطلاع دهیم تخفیف شگفت‌انگیز جمعه سیاه بر روی تمامی محصولات اعمال‌شده است.

 

پس برای مدیران سایت مهم است که بتوانند در صورت لزوم یک صفحه سفارشی در قالب وردپرسی خود ایجاد کنند که با بقیه صفحات قالب وردپرسی‌‌شان متفاوت باشد. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که گرافیک صفحه سفارشی مهم‌ترین بخش طراحی آن است. پس با توجه به سلیقه خود باید استایل و تم متفاوتی برای برگه جدید بسازید. در این قسمت ما به شما آموزش می‌دهیم چگونه یک برگه سفارشی بسازید.

 

ساخت صفحه سفارشی در وردپرس

بر اساس قرارداد وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که پست‌ها و عکس‌ها را بسازید. تم وردپرس شما ظاهر صفحه شمارا با به‌کار بردن قالبی بنام page.php کنترل می‌کند.

 

این قالب همه برگه‌های شمارا در وردپرس تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته همه صفحه‌ها مثل هم نیستند. تغییرات کوچک در آرایش و ظاهرشان می‌تواند آن‌ها را منحصربه‌فرد و مفیدتر کند. شما می‌توانید برای کاربران قدیمی امکاناتی مانند ارائه خدمات جدید برای آن‌ها که موجب جلب رضایت کاربران قدیمی می‌شود و حتی ارائه خدماتی متفاوت برای کاربرانی که به‌تازگی عضو سایتتان شده‌اند از طریق همین صفحات سفارشی که ایجاد کرده‌اید، انجام دهید.

 

این صفحات سفارشی معمولاً ظاهرشان با ظاهر بقیه صفحات سایت متفاوت است، معمولاً رنگ‌بندی، چیدمان، نوع جمله بندیی‌ها و غیره متفاوت است. به این صفحات، صفحه سفارشی می‌گویند. این برگه‌ها با هدف‌های خاص طراحی می‌شوند و امکان دارد تاریخ انقضا داشته باشند.

 

چراکه ممکن است برای مناسبت خاصی طراحی‌شده باشند و پس به اتمام رسیدن زمان نیازی به آن برگه نخواهد داشت و می‌خواهید برگه را حذف کنید.

 

ساختن یک برگه سفارشی در وردپرس نیاز به یک درک مقدماتی از HTML, CSS و PHP دارد.

 

طبق گفته‌ها بیایید اولین برگه سفارشی‌تان را در وردپرس بسازیم.

 

ساختن برگه سفارشی در وردپرس

شما می‌توانید با استفاده از صفحه ساز قالبی که بر روی سایتتان نصب کرده‌اید این برگه سفارشی را بسازید و یا اگر قالب سایتتان صفحه ساز ندارد قادر خواهید بود با استفاده از صفحه سازهای معروفی مانند ویژوال کامپوزر شروع به ساخت یک برگه سفارشی کنید. اگر با کدهای HTML آشنایی دارید می‌توانید خود شخصاً یک صفحه سفارشی ایجاد کنید.

 

بهتر است در طراحی یک صفحه به گرافیک آن اولویت بیشتری دهید و از گرافیک ظاهری متفاوت و زیباتری استفاده به نسبت گرافیک برگه‌های قالب سایتتان استفاده کنید. اما بااین‌حال می‌توانید المان‌های سایت خود را در این صفحات مورداستفاده قرار دهید.

 

روند ساخت یک برگه سفارشی

ابتدا در برنامه نوت پد کامپیوتر خود یک فایل ایجاد کنید و در قسمت محتوای فایل کد زیر را وارد کنید.
<?php /* Template Name: CustomPageT1 */?>
این کد به‌آسانی به وردپرس می‌گوید که این فایل یک قالب است و باید به‌عنوان یک برگه اختصاصی استفاده شود. شما می‌توانید هراسمی برای قالب خود انتخاب کنید.

زمانی که کد را وارد کردید فایل را در دسکتاپ خود به نام custompaget1.php ذخیره کنید.

شما می‌توانید فایل خود را با هر نامی ذخیره کنید، فقط مطمئن شوید که .php فرمت فایل است.

برای قدم بعدی شما نیاز دارید به وب‌سایت خود با استفاده از FTP client متصل شوید.

زمانی که به پوشه قالب فعلی‌تان یا child theme متصل شدید شما آن را در /wp-content/themes/ به‌طور مستقیم پیدا می‌کنید. سپس قالب برگه سفارشی را درتم خود آپلود کنید.

حالا شما نیاز دارید که وارد پنل مدیریت وردپرس شوید تا یک برگه جدید بسازید یا برگه‌ای که از قبل وجود داشته را اصلاح کنید.

در صفحه اصلاح قسمت  ‘Page Attributes’ را پایین بکشید و شما منوی قالب را پیدا خواهید کردید. روی آن کلیک کنید تا قالبی که ساخته‌اید را انتخاب کنید.

حالا اگر قالب را عوض کردید و از صفحه دیدن کردید حالا شما یک صفحه خالی می‌بینید این موضوع به این خاطر است که قالب شما خالی است و به وردپرس نمی‌گوید چه چیزی نشان دهد. نگران نباشید ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه به‌آسانی قالب برگه سفارشی خود را تصحیح کنید.

 

اصلاح قالب برگه سفارشی

قالب برگه سفارشی شما مانند هر قالب فایل دیگری در وردپرس است. شما می‌توانید هر HTML یا برچسب قالب یا کد PHP در این فایل اضافه کنید. آسان‌ترین راه برای شروع کار با برگه سفارشی‌تان کپی کردن قالب برگه‌ای است که از قبل وجود داشته و با استفاده از تم شما آماده‌شده است.

 

FTP client خود را بازکنید و به پوشه تم‌هایتان بروید. در آنجا فایلی به نام page.php. پیدا خواهید کرد. شما نیاز دارید این فایل را روی کامپیوتر خود دانلود کنید. فایل php را در یک برنامه تکست ادیتور مانند نوت پد بازکنید و همه محتوای آن را به‌جز قسمت فوقانی کپی کنید.

 

عکس از سایت اضافه شود

خط اول که کامنت گذاری شده را حذف نکنید. حالا نیاز دارید فایل قالب برگه سفارشی را بازکنید و در آخر آنجا الحاق کنید. برگه سفارشی شما احتمالاً به شکل زیر خواهد بود.

<?php /* Template Name: CustomPageT1 */ ?>
<?php get_header(); ?>
<div id="primary" class="content-area">
 <main id="main" class="site-main" role="main">
 <?php
 // Start the loop.
 while ( have_posts() ) : the_post();
 // Include the page content template.
 get_template_part( 'template-parts/content', 'page' );
 // If comments are open or we have at least one comment, load up the comment template.
 if ( comments_open() || get_comments_number() ) {
 comments_template();
 }
 // End of the loop.
 endwhile;
 ?>
 </main><!-- .site-main -->
 <?php get_sidebar( 'content-bottom' ); ?>
</div><!-- .content-area -->
<?php get_sidebar(); ?>
<?php get_footer(); ?>

فایل برگه سفارشی خود را ذخیره کنید و آن را در پوشه تم‌های خود با استفاده از FTP آپلود کنید.

 

شما می‌توانید با استفاده از قالب برگه سفارشی که ساخته‌اید از صفحه دیدن کنید. این دقیقاً مانند صفحات دیگر شما در وردپرس به نظر می‌آید.

 

شما می‌توانید به اصلاح قالب برگه سفارشی خود ادامه دهید. شما می‌توانید آن را به هر صورتی که بخواهید تغییر دهید. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید ستون کناری را حذف کنید یا کد پی اچ پی سفارشی خود را اضافه کنید یا می‌توانید هر HTML دیگری که خوهستید را اضافه کنید.

 

شما می‌توانید با اصلاح برگه در وردپرس به محدر هر چیزی را اضافه کنید. شما می‌توانید محتوای برگه را خالی بگذارید و محتوای سفارشی را مستقیماً در قالب برگه خود بگذارید.

موفق باشید. 🙂

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=56012
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file