دوره جامع سئو وردپرس

تبلیغات
طراحی و بهینه سازیمشاهده


هاست

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

مقالات,آموزش,ترفند , وردپرس

آموزش کار با ابزار Audience در گوگل آنالیتیکس Google Analytics

در قسمت اول از آموزش کار با گوگل آنالیتیکس با ابزار ها و امکاناتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار ما قرار داده است آشنا شدیم و مختصری در مورد هرکدام توضیح داده شد. در این قسمت از آموزش کار با گوگل آنالیتیکس ، تمامی ابزار ها را به صورت کامل توضیح خواهیم داد و اطلاعاتی که درباره ی سایت به ما ارائه می دهند را بررسی و تحلیل خواهیم نمود. با ما همراه باشید، در این آموزش با نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان از سایت و نوع سیستم عامل بازدیدکنندگان و نوع مرورگر بازدیدکنندگان و رفتار بازدیدکنندگان در گوگل آنالیتیکس آشنا خواهید شد.

 

کار با ابزار های بخش Audience:

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

نمودار دایره ای سمت راست صفحه ، آماری در خصوص New Visitors و Returning Visitors یعنی بازدید کنندگان جدید و بازدیدکنندگان بازگشتی به سایت را نمایش می دهد. رنگ آبی نشان دهنده ی بازدید کنندگان جدید سایت شما می باشد که به تازگی با سایت شما آشنا شده اند و رنگ سبز نشان دهنده ی بازدید کنندگانی می باشد که از قبل سایت شما را می شناخته اند و مجدد به سایت بازگشته اند.

در قسمت پایین صفحه ناحیه زیرین بخش Overview می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد بازدیدکنندگان سایت خود به شرح ذیل داشته باشید:

Demographis (جمعیت شناسی):

Demographis گزارشات و آمار مربوط به زبان و موقعیت کاربران را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • Language: در این قسمت می توانید زبان کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده اند را مشاهده نمایید. برای مثال en نشان دهنده ی زبان انگلیسی و fa زبان فارسی می باشد.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

  • Country: در این قسمت می توانید مشاهده نمایید که افراد از چه کشور هایی وارد سایت شما شده اند، در این بخش گوگل آنالیتیک از cookie ها برای افراد استفاده می کند و از این طریق می تواند تشخیص بدهد که ما از ایران هستیم و بدین صورت سهم بیشتری از بازدید کنندگان ما را از ایران تشخیص می دهد که البته با توجه به این موضوع که در ایران اکثراً از VPN جهت دسترسی به سرویس گوگل آنالیتیک استفاده می کنند مشکلی هم وجود ندارد. این کار در واقع ضروری بوده و اگر از cookie ها استفاده نمی شد آمار دقیقی نمی توانستیم داشته باشیم.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

  • City: در این قسمت می توانید آمار بازدید کنندگان را بر اساس شهر مشاهده نمایید. مواردی که با not set مشخص شده اند بدین معنی می باشد که گوگل آنالیتیک نتوانسته است شهر مربوطه را تشخیص دهد.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

System (سیستم):

System گزارشات و آمار مربوط به سیستم های مورد استفاده ی بازدیدکنندگان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • Browser: در این قسمت می توانید نوع مرورگری که کاربران در زمان دسترسی به سایت استفاده نموده اند را مشاهده نمایید. استفاده ی مفیدی که می توان از این قسمت کرد در خصوص بهینه سازی سایت برای سازگاری با مرورگر های پر استفاده تر می باشد. برای مثال طراحی سایت را بر اساس مرورگر گوگل کروم ورژن X که بیشتر مورد استفاده بوده است متمرکز نماییم .

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

  • Operating System: در این قسمت می توانید نوع سیستم عامل بازدیدکنندگان را مشاهده نمایید.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

  • Services Provider: در این قسمت می توانید سرویس دهندگان یا ISP هایی که بازدیدکنندگان استفاده کرده اند را مشاهده کنید.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

Mobile:

Mobile گزارشات و آمار مربوط به دستگاه های موبایلی مورد استفاده ی کاربران را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • Operating System: این قسمت نیز مشابه قسمت قبلی سیستم عامل مورد استفاده ی بازدیدکنندگان ولی مربوط به دستگاه های موبایلی را نمایش می دهد.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

  • Services Provider: در این قسمت نیز مشابه قسمت قبل سرویس دهنده ی اینترنتی کاربران را نمایش می دهد که در ایران ایرانسل بیشترین سهم را دارد.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

  • Screen Resolution: بخش بسیار مهمی می باشد که می توانید از طریق آن اطلاعات مفیدی در زمینه رسپانسیو کردن سایتتان برای دستگاه های موبایلی بدست آورید. برای مثال سایت ما در رزولوشن 640*360 بالاترین و بیشترین استفاده را داشته است و می توان طراحی رسپانسیو آن را بر اساس این ابعاد متمرکز کرد.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

برای دریافت اطلاعات بیشتر از موارد فوق که توضیح داده شد می توانید بر روی هرکدام کلیک نمایید تا ریز جزئیات آن ها نیز نمایش داده شود، برای مثال اگر از قسمت Country بر روی نام کشور iran کلیک کنید می توانید اطلاعات کاملی از مناطق مختلف و Session ها و … هم بر روی نقشه و هم جداول گزارشات مشاهده نمایید.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

درصورتیکه بخواهید اطلاعات بیشتری از قسمت Demographist مشاهده نمایید (با جزئیات کامل) می توانید به مسیر Audience>Demographics>Overview رفته و نمودار های مربوط به سن و جنسیت کاربرانتان را مشاهده نمایید.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

Age نشان دهنده ی بازه ی سنی کاربران و Gender نشان دهنده ی جنسیت کاربران می باشد. برای مشاهده ی جزئیات بیشتر در مورد هر کدام از این ویژگی ها می توانید به مسیر های ذیل مراجعه نمایید:

Audience>Demographics>Age گزارشات و آمار دقیق رنج سنی بازدیدکنندگان به همراه جزئیات Session ها و ….

Audience>Demographics>Gender گزارشات و آمار دقیق جنسیت بازدید کنندگان به همراه جزئیات Session ها و …

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

نحوه ی تشخیص سن و جنسیت افراد توسط گوگل آنالیتیک از طریق تلفیق داده های موجود در اکانت های گوگل پلاس، جیمیل، فیسبوک، توییتر و … کاربران می باشد و تقریبا می توان گفت حقیقی می باشد.

در قسمت سن و جنسیت نیز گوگل این بخش را برای قسمتی از بازدیدکنندگان شما در نظر می گیرد و گزارشات آن شامل تمامی بازدیدکنندگان نمی باشد.

بخش Interest:

در این بخش می توانید علایق مخاطبانتان را بررسی و تحلیل کنید.

نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس

در این قسمت می توانید اطلاعاتی در خصوص علایق کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند بدست آورید . برای مثال اگر یک سایت فروشگاهی دارید و کاربرانتان به یک موضوع خاصی بیشتر علاقمند هستند می توانید محصولاتی مرتبط با همان موضوع را در لیست محصولاتتان قرار دهید.

بخش Geo: این قسمت قبلا در Overview از قسمت Audience به صورت کامل توضیح داده شده است و می توانید همانطور که قبلا گفته شد جزئیاتی در مورد موقعیت جغرافیایی کاربران از این بخش بدست آورید.

بخش Behavior: این قسمت قبلا در Overview از قسمت Audience به صورت کامل توضیح داده شده است و می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه رفتار و عملکرد کاربران در زمان ورود به سایت تان بدست آورید.

بخش Technology: این قسمت قبلا در Overview از قسمت Audience به صورت کامل توضیح داده شده است و اطلاعاتی در خصوص تکنولوژی مورد استفاده ی کاربران به شما می دهد، برای مثال در مورد نوع سیستم عامل یا نوع مرورگر و …

بخش Mobile: این قسمت قبلا در Overview از قسمت Audience به صورت کامل توضیح داده شده است و می توانید اطلاعاتی در زمینه دستگاه های موبایلی مخاطبانتان بدست آورید در این قسمت اطلاعاتی در خصوص سیتسم عامل ، رزولوشن مورد استفاده و … خواهید داشت.

بخش User Flow: این بخش با توجه به پیچیده و کمی مشکل بودن در آموزش های بعدی به صورت کامل خدمتتان توضیح داده خواهد شد.


دانلود


چک لیست جدید 2019 برای رسیدن به رتبه اول گوگل


مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : mohammad 0 مقالات,آموزش,ترفند , وردپرس

لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=45930

کلمات کلیدی پست :
درگاه پرداخت
مطالب مرتبط
612نحوه اضافه کردن کاربر جدید به گوگل آنالیتیکس Google Analytics تاریخ : 1398/04/23
724معرفی تمام قسمت های گوگل آنالیتکس Google Analytics تاریخ : 1398/04/22
2,992نمایش اطلاعات گوگل آنالیز در داشبورد وردپرس با افزونه Analytify Pro تاریخ : 1398/06/23
1,804آموزش افزایش سئو و رتبه ووکامرس در گوگل تاریخ : 1397/09/13
460آموزش کار با بخش Acquisition در گوگل آنالیتیکس تاریخ : 1398/05/7
6,739آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس Google Analytics تاریخ : 1395/05/12
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلب


ارائه خدمات سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ توسط تیم بیست اسکریپت برای مشاهده کلیک کنید